Felleslokalet i Lilleborggata 5

Vi er så heldige at vi har et næringslokale i Lilleborggata 5, som er så stort at vi har kunnet dele det i en kontordel for utleie, og et lokale til bruk for beboerne.

Lokalet har kjøkken, en stor sal og et mindre rom, og tilgang til toalett. Det skal være mulig å holde arrangementer for opptil ca 40 personer her, og overnatting for 4-5 stk.

Lokalet er oppusset i stor grad på dugnad. Det står ferdig til bruk i april 2018.

Se

 

Skjermbilde 2017-05-03 kl. 20.01.11

Tidligere publisert, juli 2017: 

Kort hva som har skjedd

april 2016: Beboertreff i lokalet som nå var ledig etter at fysioterapeuten avsluttet sin virksomhet. Mange uttrykte ønske om et felles lokale for beboerbruk.

mai-september 2016: En komite undersøkte behov og muligheter, og gjorde bl.a. en spørreundersøkelse i løpet av sommeren. Komiteens forslag om å leie ut en del til kontor, og å bruke et år på å pusse opp og starte å bruke deler av resten av lokalet, fikk støtte i styret.

oktober-november 2016: Riving av vegger, oppussing av en del av lokalet til kontorbruk. Nabolaget flytter inn.

2017 vinter, vår, sommer: Oppussing av «vår» del.

God plass og overnatting

Spørreundersøkelsen i fjor sommer viste at de viktigste behovene er:

  • Forsamlingsrom for selskaper og andre aktiviteter som krever mer plass enn man har hjemme
  • Overnattingsmulighet

Vi har en prøveperiode som inkluderer oppussingsperiode og bruk, samt utleie av deler av lokalet. Den går fra november 2016 til november 2017.

Dette gjør vi nå:

I denne perioden:

  • Leier vi ut ca 60 kvm til kontorfellesskapet Nabolaget 5. De har det gamle styrerommet og et større rom mot gaten,
  • I resten av lokalet i 1. etasje prioriterer vi grunnleggende oppussing for å møte de viktigste behovene.

«Salen» mot gaten: Dette er rommet for selskaper og møter, som har plass til flest (ca 40 stk?). Vi har revet gammel himling og veggpanel, satt opp ny himling med lydisolering, slammet veggene. Vi trenger bord og stoler som kan romme mange men stables vekk når man skal bruke rommet til annet. Vi trenger enkelt AV-utstyr.

Kjøkkenet: Kjøkkenet males og rengjøres. Vi setter opp mer kjøkkenbenk og utstyrer med servise, bestikk, glass og annet vi trenger.

Det lille rommet (ved siden av kjøkkenet, inn mot gård): Dette blir overnattingsrom og kan også fungere som en liten stue. Rommet brukes som verktøyrom under oppussingen og tas til slutt. Her skal vi reparere taket, rengjøre og male, og utstyre med sovesofa og madrasser.

Det settes inn dører slik at man kan lukke mellom salen og kjøkken/minste rom, og ned til kjelleren. Det er toalett i første etasje som vil deles med kontorlokalet.

Kjelleren gjør vi ikke noe med i denne omgang.

Når er det ferdig?

Mye av oppussingen foregår på dugnad. Det betyr at det tar litt tid, men det er desto hyggeligere (og billigere). Det betyr at lokalet er ferdig når det er ferdig. Vil du bruke det, bli med og gjør det mulig. De som deltar med dugnadstimer får første sjanse når vi åpner for bruk.

Noen store løft får vi proff hjelp med. Vi har etablert en dugnadsgruppe og en driftsgruppe. Dugnadstidspunkter annonseres på Facebook: https://www.facebook.com/groups/Kvartal16/

Kontakt Kathrine Kveim (481 56 054) om oppussing og drift, eller hvis du vil komme i gang med noe!

Dette kommer: Vi oppdaterer sidene her med regler og bookingkalender når det nærmer seg.

%d bloggere like this: